17 grudnia 2015

CASTECZKA OWSIANE Z BAKALIAMI - WERSJA IBIROWO-KORZENNA

Kilka dni temu piekłam moje ulubione ciasteczka owsiane i wpadłam na pomysł, żeby zrobić zdjęcia krok po kroku jak je robię i podzielić się z Wami przepisem. Może akurat znajdzie się tu ktoś, kto przepada za tymi ciachami tak jak ja i skorzysta z przepisu. :) A może macie jakiś swój ulubiony i zechcecie się ze mną podzielić?

Tą wersję urozmaiciłam o przyprawy korzenne i kandyzowaną skórkę pomarańczową. Zazwyczaj korzystam z tego przepisu właśnie w okresie świąteczno-zimowym :)


Składniki:

- 1 jajko
- pół kostki roztopionego masła/margaryny
- pół szklanki mąki
- 1/3 szklanki cukru
- pół szklanki otrąb
- 2 szklanki płatków owsianych
- pół szklanki rodzynek 
- pół szklanki kandyzowanej skórki pomarańczowej
- pół szklanki uprażonego wcześniej słoneczniku
- 3 łyżki przyprawy korzennej lub do piernika
- 2 łyżki syropu imbirowego
- łyżeczka cynamonu


Wykonanie:

- Wymieszać roztopioną margarynę, razem z jajkiem, cukrem i syropem imbirowym.
- Dodać składniki sypkie - takie jak mąka, przyprawy i wymieszać ponownie na gładką masę.
- Następnie dodajemy otręby i płatki owsiane, a także bakalie, które chcemy użyć.
- Całość dokładnie mieszamy łyżką, by wszystkie składniki się ze sobą połączyły.
- Gdy masa jest gotowa, nastawiamy piekarnik na 180 st. i zabieramy się za formowanie ciasteczek.
 - Gotową masę nakładamy łyżeczką i formujemy w dłoni placuszki, które układamy na blaszce wyłożoną papierem do pieczenia.

Ciasteczka pieczemy przez ok 20 minut w 180st.







Dajcie znać czy skorzystacie z tego przepisu i czy podoba Wam się taki pomysł na post. Jest to coś nowego na tym blogu :) Mam nadzieję, że te ciacha posmakują Wam tak jak i mi :)

Pozdrawiam,
Piwi.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...